NetRelations lanserar två nya webbplatser för Parkeringsbolaget

• 13 oktober 2015
  • 0

Göteborgs Stads Parkerings AB har gått live med två nya webbplatser, www.p-bolaget.goteborg.se och www.dinparkering.se. Den förstnämnda är byggd med så kallad MVC-teknik och använder de senaste versionen av EPiServer Find. Båda webbplatserna ligger i molntjänsten Microsoft Azure och använder den senaste versionen av EPiServer CMS.

Artikelverktyg:

NetRelations har levererat koncept, design, gränssnittsutveckling, systemutveckling och ett flertal integrationer, webbtjänster och anpassningar kopplade till lösningen.

I början gällde uppdraget endast www.p-bolaget.goteborg.se, men breddades och omfattade slutligen också www.dinparkering.se. Det sistnämnda innebar en migrering från EPiServer 5 till den senaste EPiServer CMS-versionen på Microsoft Azure.

I uppdraget har också ingått utbildning av redaktörerna som har blivit väl insatta i sin nya webbplats och fått nya kunskaper om hur man skriver för webben, tillgänglighet och SEO.

Tillsammans med NetRelations kompetenta medarbetare har vi skapat en webbplats som ökar tillgängligheten till Göteborg. Den innehåller bland annat en parkeringskarta där du kan söka på gatuadress för att lätt ta dig till rätt plats. Vi har också en utbyggd sökfunktion som snabbt hjälper dig att hitta svaret på dina frågor. Med en mobilanpassad, snygg och snabb webbplats möter vi dagens och morgondagens resenärer i Göteborg.

Maria Berntsson Kommunikatör, Parkeringsbolaget

Om Parkeringsbolaget

Parkeringsbolaget ska aktivt bidra till Göteborgs utveckling genom att skapa attraktiva parkerings- och mobilitetslösningar som främjar nya resvanor.  Vi erbjuder hållbara parkerings- och mobilitetslösningar som främjar nya resvanor. Vi har avgiftsbelagda besöksplatser, säljer parkeringstillstånd och hyr ut parkeringsplatser, underhåller och bygger parkeringsanläggningar. Vi förvaltar cirka 40 000 parkeringsplatser och äger 28 parkeringsanläggningar. De mest kända är Heden, Focushuset och Lorensberg P-hus.

Källa: www.p-bolaget.goteborg.se

Om NetRelations

NetRelations är en digital byrå som grundades i Göteborg år 2000, men idag finns även i Stockholm och Göteborg.

På våra tre kontor finns sammanlagt över 90 passionerade medarbetare i form av strateger, interaktionsdesigners, grafiska designers, systemutvecklare, testare, gränssnittsutvecklare och projektledare. Vi brinner för att skapa digitala lösningar i form av webbplatser, e-handelslösningar, intranät och portaler som sätter användarens upplevelse främst och skapar effekt för våra uppdragsgivare.

Under åren har vi skapat målinriktade, responsiva lösningar på framförallt EPiServer, SharePoint, WordPress och Umbraco till uppdragsgivare som bland annat Byggmax, Biblica, Folktandvården, HusmanHagberg, Sandvik och Svenska Fotbollförbundet.

Vi är ett framgångsrikt tillväxtbolag, femfaldig Gasell-vinnare och utsedda till Superföretag av Veckans Affärer för tredje gången 2014.

Välkommen att kontakta oss om du är nyfiken på vad vi pysslar med om dagarna och hur vi skulle kunna hjälpa dig!

0 kommentarer

Skriv kommentar